Rebranding — Dutch Coding Company

Inventarisatie.
Dutch Coding Company, wie ben je? Wat zijn je doelen en wat wil je uitstralen? Wat straal je nu uit en wat denken anderen van je? Dit zijn allemaal vragen die gesteld zijn aan de drie oprichters van het bedrijf. Los van elkaar zijn zij geïnterviewd om er achter te komen waar zij overeenkomen qua antwoorden en waar zij een andere visie hebben. De neuzen moeten eerst dezelfde kant op staan voor we stappen kunnen zetten.

De eerste stap was succesvol verlopen aangezien de oprichters op de meeste vragen soortgelijke antwoorden gaven.

 

“De neuzen moeten eerst dezelfde kant op staan voor we stappen kunnen zetten.”

Lengte project: 5 maanden
Strategie: +++
Design: +++++
Rebranding traject

Inventarisatie
Creatieve strategie
Visuele vertaling
Uitwerkingen

What We Did

Branding, Huisstijl, Strategie, Advies, UX, UI, Drukwerk

Stap 2

Creatieve strategie.

Goede producten neerzetten, dat is natuurlijk altijd het doel. Maar hoe kan DCC zich onderscheiden van alle andere bedrijven in de branche? Want de concurrentie is hoog, en de kwaliteit over het algemeen goed. Het voordeel dat DCC heeft is dat ze jong zijn. Een jong, energiek team. Veel nog student, en leergierig. Flexibel en bij de tijd. Je voelt het als je in het kantoor bent, en samenwerkt met de medewerkers. Dit hebben we ongeveer 2 jaar gedaan, en we hebben het team zien groeien en ontwikkelen. Hierdoor zijn wij zelf ook onderdeel geworden van de groei en kennen wij het door en door. Er zijn zelfs een aantal mooie vriendschappen uit ontstaan. Dit is het onderscheidend vermogen van DCC, hiermee kunnen ze goede producten in de markt zetten, van deze tijd. Het team maakt het bedrijf: jong van geest, en bij de tijd. Dit doen zij in de vorm van workshops, en goede communicatie. Leren van elkaar en met elkaar.

Stap 3

Visuele vertaling.

Die energie, die bleef hangen. De kern van het bedrijf, samen met hun core business: coderen. Op deze twee woorden ging de brainstorm verder. Het symbool voor energie is een bliksemschicht, maar dit alleen zou te simpel zijn. Het visueel onderscheidende stukje van coderen miste nog. Het teken </> betekent het beginnen en eindigen van een stuk code. Daarnaast is het een universeel herkenbaar teken voor code. Zo ontstonden twee visuele elementen die samengevoegd zijn tot het logo van Dutch Coding Company. Het onderscheidend vermogen visueel gemaakt. Vanuit dit punt is de rest van de huisstijl opgebouwd.

Stap 4

Uitwerking middelen.

Vele uitwerkingen volgde na de bepaling van de nieuwe huisstijl. De grootste uitwerking was het website traject. Hiervoor is eerst een tekstuele uitwerking gemaakt. Wat willen we vertellen? Met welke woorden willen we dit doen? Waar moet wat komen te staan? Deze tekstuele uitwerking werd omgezet naar een wireframe. Hier is nog wat in geschoven en daarna volgde de User Experience schetsen. Hier werd bepaald waar de knoppen moesten komen te staan, waar welke teksten kwamen en welke afbeeldingen er nodig waren. Nadat dit goedgekeurd werd, werden er illustraties gemaakt, en werd de UX omgezet naar een UI. Uiteindelijk heeft DCC zelf deze UI uitwerken omgezet naar een werkende website.