Rebranding — The Disruptors

Inventarisatie.
Tijd voor verandering. Altijd spannend natuurlijk, en zeker als je onder de loep genomen wordt. Dit is ook gebeurd bij “The Disruptors”. Ze kregen wat kritische vragen voor hun kiezen, waar zij ook even op hun hoofd moesten krabben, en tot nieuwe inzichten kwamen. “Wat als geld geen rol zou spelen, wat zou je dan willen met je bedrijf?”. Deze vraag heeft veel los gemaakt en heeft ook een kickstart gegeven voor de nieuwe weg die zij uiteindelijk in zijn geslagen. Niet alleen hun bestaansredenen en toekomstvisie werd kritisch bekeken, maar ook de huidige middelen die zij in de wereld hebben gelanceerd.

De website, presentaties, social media, contact met de buitenwereld. Een ding kwam hier duidelijk uit naar voren. Een pracht visie, gewikkeld in een ingewikkelde presentatie.

 

“Wat als geld geen rol zou spelen, wat zou je dan willen met je bedrijf?”

Lengte project: 4 maanden
Strategie: ++++
Design: ++
Rebranding traject

Inventarisatie
Creatieve strategie
Visuele vertaling
Instragram advies

What We Did

Branding, Huisstijl, Strategie, Advies 

Stap 2

Creatieve strategie.

Deze pracht visie moest opgepoetst worden. Weg met alle onzuiverheden en afleidingen, just keep het simple. Om dit te kunnen doen, moesten we eerst weten wat deze pracht visie is. Deze onderscheidende positionering hebben we kunnen creëren met de Golden Circle. Hiermee hebben we de Why van het bedrijf kunnen achterhalen. De drive en het hart van het bedrijf: "het omarmen van de eigenheid van werknemers.” Daarnaast werden me merkwaarden bepaald, en de propositie. De creatieve strategie werd afgesloten met een positioneringsadvies.

Stap 3

Visuele vertaling.

Om een passende visuele vertaling te kunnen maken, worden de merkwaarden omgebogen naar visuele waarden. Deze woorden vormen de inspiratie voor de moodboards. Deze worden gemaakt om richting te geven aan de visuele vertaling. Zo werd de kernwaarde “rechtvaardig” omgebogen naar “sterk” & “balans”. De visualisatie van “sterk” zijn krachtige kleuren geworden. Opvallend, onbeweeglijk en krachtig. De visualisatie van “balans” is het evenwicht tussen chaos en orde. Patronen die rust geven, en handgetekende elementen die wat meer chaos creëren.

De kleuren, typografie, stijlelementen en het gebruik van dit alles in de praktijk is vastgelegd in regels. Zodat The Disruptors alleen maar het brandbook erbij hoeven te pakken, en ze alles eenvoudig terug kunnen vinden. Als afsluiting van de visuele vertaling zijn een aantal voorbeelden gemaakt van hoe de gekozen elementen samenkomen en een conceptschets uitgewerkt. Hier is gekozen voor een medewerker centraal te stellen met een aantal van zijn goede en minder goede kwaliteiten om de menselijkheid weer te geven.

Stap 4

Instragram advies.

Het in de praktijk brengen van alles is nogal een klus. We beginnen daarom simpel, met Instagram. Hiervoor is eerst basisadvies gegeven. Waar moet je nou allemaal aan denken, en wat moet je invullen. Welke woorden gebruik je, welke filter gebruik je, welke hashtags gebruik ik en hoe kom ik hieraan. Deze eerste stappen geven een basis voor een stabiele Instagram pagina.